Ascom är en global leverantör inom Healthcare ICT och därinom digitala arbetsflöden. Vi kommer från och med oktober att tillhandahålla Ascom med 1st line support för företagets kunder i Norge och Danmark. Tillsammans kommer vi verka för att nå Ascoms vision, att stänga digitala informationsgap, för att användaren alltid ska kunna ta rätt beslut oavsett situation.

Vill du veta mer om Ascom? Besök www.ascom.com.

Vill du veta mer om Online och hur vi hjälper företag att skapa, förvalta och utveckla kundrelationer?

Ange din e-post så hör vi av oss!

För att skräddarsy en lösning som passar dig.


Meny

 

Grattis! Du kan vara igång inom sju arbetsdagar.

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig för att ta dig vidare.

Grattis! Du kan vara igång inom sju arbetsdagar.

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig för att ta dig vidare.

Livechatt 08-22

Med livechatt måndag till söndag mellan 08 och 22 är din sajt, dina annonser, dina banners och dina formulär alltid bemannade med personer som kan hjälpa dina kunder. Bara ett klick bort får dina kunder direkt hjälp svar på vanlig frågor och kunddialogen förankras. Det skapar trygghet och förtroende!

Med livechatt 08-22 får du:

  • chatt på webben, oavsett om det är en hemsida, annons, banner eller formulär
  • ett chattsystem som endast kräver att du klistrar in ett script i den vanliga html-koden
  • grafisk utformning av chattknapp, chattfönster med mera
  • möjlighet att med enkla regler ställa in när chatten är tillgänglig och visas
  • direkta instruktioner och processer för kunskapsöverföring till Onlines chattagenter som säkerställer rätt kunskapsnivå.

Prisexempel:

  • Chattjänst som är bemannad måndag till söndag mellan 08-22.
  • Kunskapsnivå för chattagenter är medel d v s kan hantera vanligt förekommande frågor direkt.
  • Genomsnittlig svarstid per månad är inom 30 sekunder.
  • 100 chattar ingår i priset.
  • Priset är 6 900 kr per månad.

Kombinera med:

  • Säljare online: Sätt utbildade innesäljare online och låt dem arbeta med personer som visar köpsignaler. Pris som ovan samt provision per försäljning som genomförts.
  • Support 24/7: Många frågor behöver inte besvaras live. Bygg upp och presentera enkelt information på vanliga frågor. Låt kunden klicka sig fram till svaret erbjud alltid men möjlighet att när som helst chatta live. Exempel pristillägg: 1 975 kr inklusive 1 000 automatiska interaktioner.
  • Kundtjänst 08-22: Kombinera chatten med andra kanaler som telefon, e-post och sociala medier. Med Online Kundservice som tillägg till Livechatt 08-22 får dina kunder möjlighet att nå dig via den kanal de vill. Har en egen kundservice kan Online hjälpa dig med overflow, det vill säga hantera inkommande kundfrågor vid kraftiga toppar eller vara ett stöd när du inte kan svara. Prisexempel för kundservice som är bemannad måndag till söndag 08-22: Fast månadsavgift 9 900 kr samt ersättning per minut som arbete sker med kunder, oavsett kanal, 9:90 kr.

Försäljning 08-22

Med livechatt måndag till söndag mellan 08 och 22 är din sajt, dina annonser, banners och dina formulär alltid bemannade med personer som kan hjälpa dina kunder. Bara ett klick bort får dina kunder direkt svar på vanliga frågor och kunddialogen förankras, förstärks och bygger relationer.

Med livechatt 08-22 får du:

  • chatt på webben, oavsett om det är en hemsida, annons, banner eller formulär
  • ett chattsystem som endast kräver att du klistrar in ett script i den vanliga html-koden
  • grafisk utformning av chattknapp, chattfönster med mera
  • möjlighet att med enkla regler ställa in när chatten är tillgänglig och visas
  • direkta instruktioner och processer för kunskapsöverföring till Onlines chattagenter som säkerställer rätt kunskapsnivå.

Prisexempel:

  • Chattjänst som är bemannad måndag till söndag mellan 08-22.
  • Kunskapsnivå för chattagenter är medel d v s kan hantera vanligt förekommande frågor direkt.
  • Genomsnittlig svarstid per månad är inom 30 sekunder.
  • 100 chattar ingår i priset.
  • Priset är 6 900 kr per månad.

Kombinera med:

  • Säljare online: Sätt utbildade innesäljare online och låt dem arbeta med personer som visar köpsignaler. Pris som ovan samt provision per försäljning som genomförts.
  • Support 24/7: Många frågor behöver inte besvaras live. Bygg upp och presentera enkel information på vanliga frågor. Låt kunden klicka sig fram till det svar hen söker men erbjud alltid möjlighet att när som helst chatta live. Exempel pristillägg: 1 975 kr inklusive 1 000 automatiska interaktioner.
  • Kundtjänst 08-22: Kombinera chatten med andra kanaler som telefon, e-post och sociala medier. Med Online Kundservice som tillägg till Livechatt 08-22 får dina kunder möjlighet att nå dig via den kanal de vill. Har du en egen kundservice kan Online hjälpa dig med overflow, det vill säga hantera inkommande kundfrågor vid kraftiga toppar eller svara när du inte har möjlighet. Prisexempel för kundservice som är bemannad måndag till söndag 08-22: Fast månadsavgift 9 900 kr samt ersättning per minut som arbete sker med kunder, oavsett kanal, 9:90 kr.

Kundservice 08-22

Med livechatt måndag till söndag mellan 08 och 22 är din sajt, dina annonser, banners och dina formulär alltid bemannade med personer som kan hjälpa dina kunder. Bara ett klick bort får dina kunder direkt hjälp med vanliga frågor samtidigt som kunddialogen förankras.

Med livechatt 08-22 får du:

  • chatt på webben, oavsett om det är en hemsida, annons, banner, formulär
  • chattsystem som endast kräver att du klistrar in ett script i den vanliga html-koden
  • grafisk utformning av chattknapp, chattfönster med mera
  • möjlighet att med enkla regler ställa in när chatten är tillgänglig och visas
  • direkta instruktioner och processer för kunskapsöverföring till Onlines chattagenter som säkerställer att de får rätt kunskapsnivå.

Prisexempel:

  • Chattjänst som är bemannad måndag till söndag mellan 08.00 – 22.00.
  • Kunskapsnivå för chattagenter är medel, d v s att kunna hantera vanligt förekommande frågor direkt.
  • Genomsnittlig svarstid per månad är inom 30 sekunder.
  • 100 chattar ingår i priset.
  • Priset är 6 900 kr per månad.

Kombinera med:

  • Säljare online: Sätt utbildade innesäljare online och låt dem arbeta med personer som visar köpsignaler. Pris som ovan samt provision per försäljning som genomförts.
  • Support 24/7: Många frågor behöver inte besvaras live. Bygg upp och presentera enkelt information på vanliga frågor. Låt kunden klicka sig fram till det svar hen söker, men erbjuda alltid möjlighet att när som helst chatta live. Exempel pristillägg: 1975 kr inklusive 1 000 automatiska interaktioner.
  • Kundtjänst 08-22: Kombinera chatten med andra kanaler som telefon, e-post och sociala medier. Med Online Kundservice som tillägg till Livechatt 08-22 får dina kunder möjlighet att nå dig via den kanal de vill. Om du har en egen kundservice kan Online hjälpa dig med overflow, det vill säga hantera inkommande kundfrågor vid kraftiga toppar eller vid tider du inte har möjlighet att svara. Prisexempel för kundservice som är bemannad måndag till söndag 08-22: Fast månadsavgift 9 900 kr samt ersättning per minut som arbete sker med kunder, oavsett kanal, 9:90 kr.

Skapa leads 24/7

Att skapa leads på webben är enkelt och effektivt. Här är exempel på olika nivåer som kan ge dig nya affärer:

Nivå 1: Lägg in en knapp på din sajt eller banner som vid klick öppnar upp ett formulär i vilket kunden fyller i sina kontaktuppgifter. Prisexempel från Online: 500 ifyllda formulär per månad för 1500 kr.

Nivå 2: Låt knappen endast visas för de kunder som uppvisar ett speciellt beteende. Till exempel på vilken del av din sajt de är, hur länge de har uppehållit sig och antal gånger de har besökt sidan. Prisexempel från Online: 500 ifyllda formulär per månad för 2000 kr. Detta inkluderar också fem regler som kan bestämma vem som får se knappen.

Nivå 3: Presentera direkt unika erbjudanden för kunden. Exempel: Kunden läser om en specifik produkt. Fäll ut ett erbjudande efter 30 sekunder där kunden får produkten samt ett tillbehör för 10 % rabatt. Genom klick kan kunden omedelbart ta del av erbjudandet. Prisexempel: 2 000 presentationer per månad för 2 600 kr.

Nivå 4: Använd en helautomatisk chattbot specialiserad på att förvandla intresserade besökare till intresserade köpare. Att skapa helautomatiska dialoger som upplevs som relevanta och professionella är idag enkelt. Det handlar bara om att göra det på rätt sätt. Låt oss visa! Prisexempel: 7 000 kr per månad vilket inkluderar CRM-integration, onboarding, grafisk profil och utformning med mera.

Kombinera de olika nivåerna med Onlines övriga tjänster som till exempel Livechatt 08-22 eller Online kundservice.

Personliga meddelanden 24/7

Att skapa leads på webben är enkelt och det är effektivt. Här finns fyra exempel på hur du kan göra:

Enklast: Lägg in en knapp på din sajt eller banner som vid klick öppnar upp ett formulär i vilket kunden fyller i sina kontaktuppgifter. Prisexempel från Online: 500 ifyllda formulär per månad för 1500 kr.

Enklare: Låt knappen endast visas för de kunder som uppvisar ett speciellt beteende. Till exempel på vilken del av din sajt de är, hur länge de har uppehållit sig eller antal gånger de har besökt sidan. Prisexempel från Online: 500 ifyllda formulär per månad för 2000 kr. Priset inkluderar fem regler som kan bestämma vem knappen ska visas för.

Enkelt: Presentera direkt unika erbjudanden för kunden. Exempel: Kunden läser om en specifik produkt. Fäll ut ett erbjudande efter 30 sekunder där kunden får produkten samt ett tillbehör för 10 % rabatt. Genom klick kan kunden omedelbart ta del av erbjudandet. Prisexempel från Online: 2 000 presentationer per månad för 2 600 kr.

Ganska enkelt: Använd en helautomatisk chattbot specialiserad på att förvandla intresserade besökare till intresserade köpare. Att skapa helautomatiska dialoger som upplevs som relevanta och professionella är idag enkelt om det görs det på rätt sätt. Låt oss visa! Prisexempel från Online: 7 000 kr per månad vilket inkluderar CRM-integration, onboarding, grafisk profil och utformning med mera.

Kombinera de olika nivåerna med Onlines övriga tjänster som till exempel Livechatt 08-22 eller Online Kundservice.

Banners/popups 24/7

Med Online kan dina digitala annonser få liv oavsett var på webben de presenteras. Allt du behöver göra är att klistra in vårt script i html-koden för bannern och vips så kan kunder chatta och få direktkontakt med dig.

Kombinera med Livechatt 08-22 och Skapa leads 24/7.

Bottar 24/7

Använd en helautomatisk chattbot som är specialiserad på att förvandla intresserade besökare till intresserade köpare. Eller välj en som kan ge snabb och effektiv service till kunder som har enkla frågor. Idag är det enkelt att skapa helautomatiska dialoger som upplevs som relevanta och professionella; det gäller bara att göra rätt. Låt oss visa!

Prisexempel: 7 000 kr per månad vilket inkluderar CRM-integration, onboarding, grafisk profil och utformning med mera.

Kombinera med Onlines övriga tjänster som till exempel Livechatt 08-22 eller Online kundservice.

Information direkt i mobilen

Underlätta dina kunders vardag och se till att de kommer ihåg dig. Kommunicera med personliga textmeddelanden som syns, läses och gör skillnad.

Du får
– möjlighet att skräddarsy personliga textmeddelanden
– API-integrationer mot bokningssystem, CRM med flera
– möjlighet att lägga in variabler som namn, platser, datum, klockslag samt kundspecifik information
– Stöd via sms, Whatsapp och Messenger.

Passar perfekt för
– information till kunder
– påminnelser om kommande åtaganden.

Kombinera med
– möjlighet för kunden att svara på meddelandet
– tidsbokning: Gör det möjligt att boka och ändra tider.

Prisexempel
– fast avgift per månad: 998 kr
– per sms à 160 tecken: 0:34 kr

Obegränsat antal användare och kampanjer ingår. Uppsägningstiden är en månad.

 

Påminnelser bekvämt i mobilen

Med påminnelser direkt i mobilen kan du hjälpa dina kunder och samtidigt göra det enklare för dig själv. Informera om en kommande tidsbokning, att en faktura har förfallit, att du just nu har en kampanj eller skicka ett meddelande om att du uppskattar dem. Kombinera med andra tjänster från Online och få full effekt av att snabbt och effektivt nå dina kunder.

Du får
– personliga meddelanden via SMS, Whatsapp eller Messenger
– en landningssida för betalningar
– API för integration och landningssidor
– möjlighet att betala via bankgiro, postgiro, kontor, kreditkort eller Swish
– möjlighet till signering via mobilt Bank-ID.

Passar perfekt för
– att skicka påminnelser på förfallna fakturor
– evenemang som behöver en enkel betallösning.

Prisexempel: Kontakta oss så berättar vi mer.

 

 

Tidsbokning direkt i mobilen

Underlätta dina kunders vardag och knyt dem närmare till dig. Ge förslag på tider och skapa en proaktiv dialog som erbjuder din service. Passar inte tiden, så kan du genom smarta kalenderfunktioner ge kunden möjlighet att enkelt välja en annan.

Du får
– möjlighet att skräddarsy personliga textmeddelanden
– API-integrationer mot bokningssystem, CRM med flera
– möjlighet att lägga in variabler som namn, platser, datum, klockslag samt kundspecifik information
– stöd via sms, Whatsapp och Messenger.

Passar perfekt för
– tidsbokning

Kombinera med
– påminnelser om kommande åtaganden.

Prisexempel
– fast avgift per månad: 998 kr
– per dialog: 4 kr
– Om sms används tillkommer 0:34 kr per sms à 160 tecken.

Obegränsat antal användare och kampanjer ingår. Uppsägningstiden är en månad.

Försäljning i mobilen

Med erbjudanden direkt i mobilen ökar din försäljning genom att presentera personliga erbjudanden direkt för dina kunder. Kom närmare din kund och få full effekt av den digitala kanalens möjligheter att kombinera text, bild och interaktivitet.

Du får
– möjlighet att skräddarsy personliga och interaktiva annonser
– API-integrationer mot CRM-system, med flera
– möjlighet att lägga in kundspecifika variabler
– stöd via sms, Whatsapp, Messenger.

Passar perfekt för
– att kombinera med andra säljaktiviteter
– att förlänga säljdialogen efter att en kund gjort en beställning.

Kombinera med
– informationsmeddelanden
– Onlines tjänster Innesälj, Kundservice, Digitala Avtal
– tidsbokning: Gör det möjligt att boka och ändra tider.

Prisexempel
– fast avgift per månad: 998 kr
– per sms à 160 tecken: 0:34 kr

Obegränsat antal användare och kampanjer ingår. Uppsägningstiden är en månad.

 

 

 

Kundundersökningar

Vad tycker dina kunder om ditt erbjudande? Vem är nöjd och vem är besviken? Mät efter kundkontakt och undvik låga ratingbetyg genom att reagera, agera och skapa lojalitet.

Du får
– möjlighet att genomföra NPS, CES och CSAT-undersökningar direkt i mobilen
– stöd via sms, Whatsapp och Messenger
– möjlighet att skräddarsy undersökningarnas innehåll
– API-integrationer mot CRM-system med flera.

Passar perfekt för att
– få kunskap om kundupplevelsen
– reagera och agera på kunder som ger låga omdömen.

Kombinera med
– Online Kundservice och Försäljning.

Prisexempel
– fast avgift 498 kr per månad
– per utskickad dialog 0:95 kr
– obegränsat antal användare
– obegränsat antal användare
– inga volymkrav
– vid sms tillkommande kostnad på 0:34 kr per sms à 160 tecken.

Uppsägningstiden är en månad.

 

 

Språk

Vi hanterar: svenska, danska, norska, finska, engelska.

Behöver du ytterligare språk? Vi löser det!

Telefon

Vi kan svara i telefon alla dagar mellan 08.00 – 22.00. Vi kan även leverera 24/7 om ni som kund önskar det.

Vi kan ha en genomsnittlig svarstid på mindre än 60 sekunder. Om ni önskar kan vi svara på 80 % av inkommande samtal inom 20 sekunder.

Vi har telefonisystem som ni kan peka ert kundservicenummer till. Vi hanterar talsvarsmeddelanden, köer, call-back, inspelning av samtal med mera. Vi kan identifiera kunden med att denna anger sitt kundnummer, personnummer, mm och koppla detta till er CRM-databas.

E-post

Vi kan hantera e-post alla dagar mellan 08.00 – 22.00.

Vi kan ha en servicenivå på att besvara ett e-postmeddelande inom 24 timmar.

Vi har e-postsystem som kunden kan peka sin e-postadress till. Vi hanterar standardsvar, rättstavning på flera språk, personlig tilldelning av typer av specifika ärenden

Livechatt

Vi kan hantera livechatt alla dagar mellan 08 – 22.00

Vi kan ha en genomsnittlig svarstid på mindre än 20 sekunder.

Vi har chattsystem som endast kräver att ni klistrar in en ett kort script. Resten såsom grafisk utformning, inställningar när chatten ska visas, lagring av chattkonversationer, med mera, sköter vi i samråd med er.

Bottar & självservice

Chattbotar är en vid benämning på hel- eller halvautomatiserade kunddialoger. Det finns idag få, eller inga chattbottar, som klarar av att ersätta en människas förmågor att agera pragmatiskt i en dialog och uttrycka de förmågor som människor kan.

Dagens chattbotar är utformade för ett specifikt ändamål; försäljning, service, information, med mera. Dagens bottar kan liknas vid ett träd där kunden i mångt och mycket styr i vilken riktning dialogen tar och vilket svar som presenteras. Ofta kan en levande människa gå in och ta över bottens svar.

Med en chattbott kan du öka till tillgänglighet. Du kan finnas på plats för dina kunder dygnet runt för att hantera enklare kunddialoger. Det är även ekonomiskt smart att använda en chattbot för dessa ärenden då den genomsnittliga kostnaden per ärende är avsevärt lägre jämfört med att låta en människa hantera det.

Vi kan tillhandahålla chattbotar som är speciellt konstruerade för att skapa leads, att ge service eller att ge information eller presentera ett erbjudande. Vi kan ge förslag på hur du bör utforma en bot för att nå era syften med boten och vi hjälper dig att implementera och utveckla. Testa en chattbot och ta steg för steg så att du själv lär dig vad som fungerar och vad som inte fungerar i relationen med dina kunder.

Utbildning

Vi rekryterar utifrån modell som identifierar att personen är problemlösande, uthållig och personlig.

Vi utbildar enligt en modell som identifierar och tillfredsställer era behov på ett strukturerat och effektivt sätt.

Vi säkerställer att ni får samma bemötande, svar och service oavsett vem kunden har kontakt med.

Vi har dedikerade team som arbetar med ett specifikt varumärke.

Vi tilldelar arbetsuppgifter utifrån personlighet och kompetens. Exempel: Vissa är duktiga på att hantera telefonsamtal, andra är mycket effektiva i skriftliga kanaler, andra på administrationsuppgifter.

Vi arbetar aktivt med varje kundserviceagent genom att involvera dem i uppdraget, kravställningen som finns på Online, medlyssning och aktiv coachning, mätning av hur väl de utför sitt arbete.

Kompetens

Vi rekryterar utifrån modell som identifierar att personen är problemlösande och uthållig. Och vi utbildar enligt en modell som identifierar och tillfredsställer kundbehov på ett strukturerat och effektivt sätt.

Vi säkerställer att kunden får samma bemötande, svar och service oavsett vem kunden har kontakt med.

Vi har dedikerade team som arbetar med ett specifikt varumärke.

Vi tilldelar arbetsuppgifter utifrån personlighet och kompetens. Exempel: Vissa är duktiga på att hantera telefonsamtal, andra är mycket effektiva i skriftliga kanaler, andra på administrationsuppgifter.

Vi arbetar aktivt med varje kundserviceagent genom att involvera dem i uppdraget, kravställningen som finns på Online, medlyssning och aktiv coachning, mätning av hur väl de utför sitt arbete.

Rapportering

Vi redovisar nyckeltal utifrån uppdrag, kanal, team, agent. Vi har möjlighet att hämta data från externa system genom APIer. Detta ger kunden möjlighet att kombinera data från kundservice med annan data från företaget.

Vi redovisar livedata och historisk data utifrån vald period.

Vi redovisar bland annat hanterade volymer per kanal, genomsnittliga svarstider, genomsnittliga hanteringstider

Vi kan redovisa hur väl respektive agent uppfyller sin arbetsuppgift.

Vi kategoriserar ärendena och kan visa volymen ärenden per kategori, genomsnittliga nyckeltal per kategori samt Onlines debitering av hantering av kategorin.

Vi redovisar genomsnittlig debitering per ärende och per kanal.

Öppettider

Vi anpassar våra tjänster utifrån våra uppdragsgivares behov. Idag bemannar vi alla kanaler för olika uppdragsgivare måndag till söndag mellan 08.00 – 22.00, det vill säga dygnets alla vakna timmar.

Behöver du hjälp på andra tider eller bara på till exempel kvällar och helger? Hör av dig!

 

Språk

Vi hanterar svenska, danska, norska, finska, engelska.

Behöver du ytterligare språk? Vi löser det!

 

Bemanning & overflow

Öka hållbarheten i din viktiga kundservice. Säkerställ att dina kunder alltid kan få tag på dig oavsett om du drabbas internt av sjukdom, behöver stänga ned av någon anledning eller behöver utöka dina öppettider de tider på dygnet som kan upplevas som obekväma för dig.

Vi hjälper dig med detta. Utifrån dina behov kan vi hantera din kundservice i alla kanaler som antingen som en extraresurs vid hög belastning, under kvällar och helger, eller när du akut drabbas av något. Vi kan även alltid vara standby och vara en del av din krishanteringsplanering. Och vill du veta hur vi säkerställer att vi alltid har relevant och korrekt kunskap? Läs mer här på sajten eller kontakta oss så berättar vi mer.

Kunskapsdatabaser

Informationsmängden i en kundservice är alltid stor och kan delas upp i tre delar: Allmän, säsong och störningar. Den allmänna avser information om företaget, dess erbjudande, avtalsvillkor, med mera. Säsong avser tidsbegränsade planerade aktiviteter som företaget utför och som påverkar kunderna. Störningar avser ej planerade händelser som kan orsaka att kunderna hör av sig.

Hela denna mängd information måste kommuniceras på rätt sätt i alla kanaler och dessutom vara uppdaterad. Detta ställer krav på:

Med strukturerade arbetsmetoder kan kundserviceteam som servar olika kanaler alltid upplevas som professionella och tillmötesgående i den enskilda kunddialogen. Men det  räcker inte. Den information som kommuniceras måste stämma överens över hela linjen. Vad som sägs i telefon måste stämma överens vad som står på hemsidan. Vad som står på hemsidan måste stämma överens med vad som anges i standardtexter i chattboten.

För att dessutom upplevas som mycket kunnig och hantera dialogen självsäkert och effektivt behövs stöd.

Med en bra kunskapsdatabas uppnår du följande:

Med en kunskapsdatabas ökar du möjligheten att arbeta effektivare i din kundservice och samtidigt möjligheten att förstärka kundupplevelsen. Kontakta oss om du vill veta mer!

 

Signering

Här behövs text.

B2B

För att nå framgång med din B2B-försäljning måste du vara relevant, enkel och visa på värde.

Oavsett i vilken kanal representanter för två företag kontaktar varandra förväntas att bägge parter håller en professionell dialog som är relevant, saklig och visar respekt för den andres tid. Onlines innesäljare är tränade att vara uthålliga för att i varje kontakt hålla en hög nivå som hjälper kunden att ta beslut.

Vår metodik utgår från vad säljaren ska kunna utföra precis lika mycket vad som inte ska utföra. En innesäljare ska fånga intresse, etablera kontakt för att kunna genomföra en försäljning direkt eller boka ett möte med en fältsäljare. En dialog behöver upplevas som relevant och effektiv då detta leder till högre avslut och en bra kundupplevelse av ditt varumärke.

B2C

Vi säljer inte till flest men vi ger dig de bästa kunderna. För att över tid lyckas med sin B2C-försäljning behöver kunderna som kommer via telefonkanalen stanna längre jämfört med andra kanaler.

Telefonkanalen är dyr och riskerar att bli en kostsam affär för köparen om kunderna som levereras inte blir lojala. Online förstår detta och vet att företagets uppdragsgivare mäter vår prestation utifrån detta nyckeltal. Det är därför vi kan konstatera att våra säljare inte översäljer. Vi har under årens lopp levererat kunder som är nöjda och fortsätter att köpa våra uppdragsgivares varor.

Sätter vi gör det på är att göra våra B2C-säljare delaktiga i hela värdekedjan och låta dem förstå vikten av att förankra ett beslut hos kunden samt ta ansvar för den kundrelation som säljaren skapar genom sitt arbete. Behöver du säljare som levererar bra och trogna kunder? Hör av dig till oss. Behöver du bara en massa kunder som kanske inte blir så nöjda. Hör inte av dig.

Signering

Distansavtalslagen ger en konsument långtgående befogenheter. Lagen om telefonförsäljning kräver att kunden skriftligt bekräftar en beställning för att den ska vara giltig. Lagkraven ger dig möjlighet att skapa bra och genuina kundrelationer som varar länge.

Med Onlines signeringssystem Signmenow gör du det lätt för kunden att via sms eller epost ta del av dina avtalsvillkor och bekräfta dessa när det passar kunden. Enkelhet och trygghet är den bästa starten för en kundrelation. Ta vara på den!

 

Branschkunskap

Vi har under snart 30 år arbetat med ett otal olika branscher, allt från bank, försäkring, retail till fordon, spel, el, förlag, hemtjänster. Med flera. Vi har arbetar mot företag (B2B) och konsument (B2C).

Detta ger oss en djup erfarenhet av två faktorer:

  • Vi har en metodik som gör att vi kan agera inom vilken bransch som helst och upplevas som relevanta, förtroendeskapande och lösningsfokuserade för att leverera en hög kundupplevelse.
  • Vi har förkovrat oss en bred erfarenhet av att ha utfört miljontals dialoger med olika kundgrupper som alla har olika förväntningar, krav och prioriteringar för att vara fortsatt nöjda.

Kombinerat dessa två faktorer har vi en gedigen kunskap om hur vi kan leverera till nästan vilken bransch som helst.

Kvalitet & relevans

Vid mötesbokning är paketeringen av ditt vara A och O. Du kommer aldrig att få någon att vilja träffa dig om du inte kan presentera en relevant anledning.

Och även om du kan presentera relevanta orsaker till varför det är värt att ta ett möte med dig så kommer ingen att göra det om du upplevs ha brister i din kvalitet. Låter du oss boka dina möten kommer du att få:

  • Personer som har det som sitt yrke att etablera kontakt, skapa förtroende, och förankra ditt varumärke hos en presumtiv kund.
  • En metodik framtagen av Online som gör att din vara upplevs som relevant av de som blir kontaktade.

Och behöver du hjälp med att ta fram listor med potentiella och relevanta kunder för din produkt så hjälper vi dig med det också.

Innesäljare

Boka ett möte, sälj direkt eller marknadsför ditt företags tjänster eller produkter. Innesäljare utför försäljning, mötesbokning eller prospektering genom att använda telefon, e-post, chatt eller andra digitala kanaler. Med hjälp av Onlines innesäljsteam når du på kort tid dina kunder med dialoger som förbättrar din affär genom ökad försäljning och en förstärkt kundrelation.

Att vara innesäljare kräver helt andra personliga egenskaper än till exempel fältsäljare. En duktig innesäljare är envis, uthållig, och relationsskapande. Hen ska inte se motgångar som nederlag och ger inte upp när kunder tackar nej till att prata eller tackar nej till erbjudanden. Innesäljaren drivs av att lyckas långsiktigt genom att bygga upp sitt nätverk, komma framåt i dialogerna för att nå ett avslut och få en kick av dessa framgångar.

Innesäljaren kan på kort tid nå många potentiella kunder och i dessa samtal både arbeta med mötesbokning och direktförsäljning, oavsett om det är mot företag eller privatpersoner. Att kombinera innesäljares kompetenser med fältsäljarnas ger den bästa utväxlingen i din säljorganisation. Och använder du Online får du på köpet effektiva system och metoder som bidrar till en ökad orderingång.

 

Livesäljare

Gör du bannerannonsering? Maximera potentialen genom att lägga in en livechatt som bemannas med våra säljare. Du behöver inget eget chattsystem och våra säljare kan finnas tillgängliga när dina kunder genererar som högst klickfrekvens.

Med en effektiv och professionell utbildning erhåller de kompetensen som krävs för att skapa och etablera kontakt med dina kunder för att öka din säljkonvertering.

 

SMS & messaging

Nå rakt in i dina kunders medvetande. SMS är den kontaktkanal som effektivast når alla grupper i samhället. Med kärnfulla meddelanden kan du med SMS snabbt sprida information och/eller få kunden att agera på ett sätt som gynnar er båda. SMS är en säker och kostnadseffektiv kanal som lämpar sig ytterst väl för proaktivt agerande från dig.

Och vill du föra en automatiserad eller behöver mer kraft i dina textdialoger, använd Whatsapp, Facebook Messenger eller andra messagingsystem. Moderna kundserviceplattformat hanterar dessa kanaler lika bra som telefon, e-post och chatt. Du når rakt in i kundens medvetande och kommunicerar på villkor som passar denne.

 

Integrationer

Integration betyder att skilda enheter har förenats. Genom att integrera olika system och verksamheter med varandra kan du få en kostnadseffektiv process för hantering av dina kundkontakter, oavsett vad dessa kontakter handlar om och oavsett kanal. Du ökar även möjligheten för att dina kunder får en bättre kundupplevelse eftersom integrationer förenar det bästa av olika system. Med detta sagt; en integration mellan olika system/verksamheter/processer kan göras på olika nivåer och till olika kostnader.

Online har som leverantör till åtskilliga branscher under snart 30 skapat integrationer mellan sig och sina uppdragsgivare. Vår erfarenhet är att investeringar i integrationer ofta har ett värde när det är konstaterat att ett visst flöde kommer att vara under lång tid och, framförallt, där nyttan med integrationen är identifierad och det är säkerställt hur det ska fungera.

Hur integrationen därefter görs är nästan av underordnad betydelse. I vissa fall behövs API-kopplingar, i andra fall manuell handpåläggning enligt en säker och definierad process. Det viktiga är att data som hanteras är säker, tillförlitlig och inte kan förändras samt att det sänker kostnader och/eller ökar kundupplevelsen.

Förstärk ditt budskap
med e-postmarknadsföring

Vi erbjuder dig möjlighet att selektera ut potentiella namngivna kunder med e-postadresser, skriva ihop ett budskap som är anpassat för kundgruppen och därefter metodiskt skicka ut dessa för att mäta resultaten och med tiden utvärdera vilket budskap som fungerar bäst.

Observera att vi skräddarsyr innehållet så att mottagaren upplever att det verkligen är ett personligt budskap och inte bara ett massmail. Vill du veta mer? Kontakta oss!

 

Vår historia & framtid

Vi har sedan starten 1993 i Lund utvecklat försäljning och service åt andra företag. Sedan dess har vi hanterat miljontals kunddialoger i alla kanaler. Vi insåg tidigt att bra kundupplevelser skapas av att du tar ansvar för att förväntningar och nytta motsvarar kundens förväntningar. Vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå detta.

Idag har vi kontor i Lund, Umeå och London som med cirka 150 heltidsanställda hanterar 3,3 miljoner kunddialoger årligen inom försäljning, mötesbokning, och support samt hjälper företagets kunder med kund- och varumärkesanalyser. Vi arbetar utifrån ett workflowperspektiv, till skillnad från ett ticketperspektiv, dvs med ett fokus på ett helhetsflöde som säkerställer att alla dialoger utförs med samma standard utifrån uppdragets utformning.

För att kunna hjälpa våra kunder i framtiden är Onlines kommer vi öka integrationen mellan digitaliserade lösningar och dialoger som utförs av människor. Vi tror att den mänskliga dialogen kommer få ett ännu högre värde i framtiden och kompletteras med teknik som underlättar att i alla sammanhang ge en relevant och korrekt information. Vi tror och arbetar för att sudda ut gränserna mellan kanalerna för att istället ha fokus på att skapa en sälj- och serviceupplevelse som främjar en hållbar kundrelation.

Vår framtid

För att kunna hjälpa våra kunder i framtiden är Onlines kommer vi öka integrationen mellan digitaliserade lösningar och dialoger som utförs av människor. Vi tror att den mänskliga dialogen kommer få ett ännu högre värde i framtiden och kompletteras med teknik som underlättar att i alla sammanhang ge en relevant och korrekt information. Vi tror och arbetar för att sudda ut gränserna mellan kanalerna för att istället ha fokus på att skapa en sälj- och serviceupplevelse som främjar en hållbar kundrelation.

Kontakta oss!