Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.
50% ökning
av att gå från brev till digital anmälan.
Med digital autogiroanmälan gör du det enklare för dina kunder och dig själv samtidigt som du gör det lättare för dina kunder att betala. Och kunder som upplever en enkel kundrelation stannar kvar längre.
Vid digitaliseringen av automedgivande hos ett försäkringsbolag ökade andelen signerade autogiromedgivanden från 40 till 60 % hos de kunder som tidigare fått ett postalt utskick. Den totala kundlivslängden ökade därmed avsevärt vilket medförde en intäktsökning med cirka 3 %
Efter utbildning på cirka 15 minuter i Signmenow kunde varje kundserviceagent hos ett elbolag under pågående kundsamtal skicka ut en digital autogiroanmälan. Nära 80 % av kunderna returnerade ett medgivande. Kostnaden för att inhämta ett medgivande sjönk från 130 kr/st till 21 kr/st.
Vill du sälja dina varor på ett sätt som infriar dina kunders förväntningar och lägger grunden för att långvarigt kundförhållande?
Vi sätter upp layout, texter och certifikat.
Du bestämmer när och vilka kunder får sms eller e-post med möjlighet att anmäla sig till autogiro.
Anmälningar levereras till dig för vidare anmälan till Bankgirocentralen.
Obegränsat antal användare, obegränsat antal utskick, inga volymkrav
Signmenow är en friktionsfri helhetslösning för dig som tecknar digitala avtal med dina kunder, vill erbjuda återkommande betalningar smidigt och följa upp dina kundrelationer med kundundersökningar. I ett enda smidigt flöde. Genom att göra just det kan Signmenow öka konverteringen, höja kundupplevelsen och förlänga kundlivstiden.
Skapa det digitala avtal kunden ska signera och anpassa efter din varumärkesprofil. Koppla till ditt erbjudande och skicka ut i samband med att kunden beställer. Följ i realtid hur avtal signeras och skickas vidare till ditt kundsystem. Följ upp ej påskrivna med påminnelser eller ta direkt kontakt med kund.
Erbjud kunder som bekräftat sitt avtal att i samma flöde välja mellan olika betalningsalternativ som e-faktura, autogiro och kortbetalning för att fullfölja affären. Erbjud kunden de alternativ som du vill ska finnas möjliga och förstärk redan från början din kundrelation.
Följ upp dina kundrelationer med undersökningar via SMS. Lägg upp obegränsat antal NPS-, CSAT- eller CES-undersökningar och se utvecklingen och detaljerad statistik live. Kunder tycker gärna till, ofta svarar 40%, på undersökningar via SMS-fråga. Hitta förbättringsmöjligheter som ger ökad försäljning, lojalitet och kundlivstid.
Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.
Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.