Att kunna lyssna och kommunicera på ett sätt som får andra att känna sig trygga är ovärderligt i kundtjänstsammanhang. En kundserviceagent med högt EQ kan därför verkligen vara värd sin vikt i guld.
Tre framgångsfaktorer – därför väljer våra medarbetare att stanna
Vi på Online är väldigt stolta över att vi ligger i topp vad gäller anställningstid. Men varför väljer så många att stanna hos oss så länge?
10 tips för dig som vill outsourca din kundservice
Nyckeltal som väntetider och hanteringstider används ofta för att utvärdera kundservice. Det missar potentialen, menar vi.
Så nöjda är våra kunder
Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.
Tre framgångsfaktorer – därför väljer våra medarbetare att stanna
Vi på Online är väldigt stolta över att vi ligger i topp vad gäller anställningstid. Men varför väljer så många att stanna hos oss så länge?
Bortom CV:t – om rekrytering med mänskligt fokus
”Jag träffar otroligt många personer i intervjuer. Så många av våra riktiga guldkorn har kommit in på grund av att vi gav dem en chans.”
Online Sverige skapar, förvaltar och fördjupar kundrelation.
Ibland handlar försäljning mer om människor än om pengar. Vill du ha kontorstider, ett hållbart arbetsliv och chansen att hjälpa andra?
Vad är en bra arbetsplats – för dig?
Pingis på lunchen och påkostad lyx – eller trygghet, flexibilitet och en kultur där chefen faktiskt lyssnar? Vad behöver du för att må bra?
Online Sverige skapar, förvaltar och fördjupar kundrelation.
Möt Hampus Jonsson, säljare, som trivs väldigt bra med såväl medarbetare som chefer och älskar självständigt arbete under eget ansvar.
Medarbetarundersökning 2022 – nu slår vi rekord!
Våra medarbetare trivs bättre än någonsin förr, och hemarbete har varit en hit. Det och mycket mer visar årets medarbetarundersökning.
Medarbetarprofil: möt Jens Karlsson, kundserviceagent på Online
Hur är det att jobba på Online? Kundserviceagent Jens Karlsson berättar om en typisk dag och varför han har världens bästa jobb.
Så lyckas du som bokar möten via telefon – våra fem bästa tips
Hur lyckas man med mötesbokning på telefon? Patrik Öman, vår platschef i Umeå, delar med sig av sina fem bästa tips.
Så nöjda är våra kunder
Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.
Vem blir egentligen en bra kundserviceagent?
Vem blir egentligen en bra kundserviceagent, och kan introverta människor passa i branschen? Vi tar hål på några myter.
ONLINE FÅR TRYGG KUNDKONTAKT 2022
Kundservice – hur svårt kan det vara?
Det är väl bara att lyfta luren? Så tänker många om kundservice – att en pratglad person bara behöver vara sig själv. Men oj, så fel de har.
KUNDSUPPORTEN SOM STRATEGISK NYCKELFAKTOR
2021 års lärdom? Under pandemin har det blivit extra tydligt för oss att vi verkligen måste bli bra på att ställa tydliga krav.
2021 års lärdom: Våga ställa krav
2021 års lärdom? Under pandemin har det blivit extra tydligt för oss att vi verkligen måste bli bra på att ställa tydliga krav.
Därför är vi bäst i branschen vad gäller anställningstid
I snart 30 år har vi visat att vi satsar på människor som vill utvecklas – något vår rekordhöga genomsnittliga anställningstid är bevis på.
Därför är gemenskap nyckeln i vår företagskultur
“Insikten att teamwork är allt på alla nivåer, för alla – den är jätteviktig,” säger Janna Claesson, HR-ansvarig på Online Sverige.
Online Sverige skapar, förvaltar och fördjupar kundrelation.
Vi tror att det finns tre förutsättningar som tillsammans kan bli helt avgörande för huruvida du trivs på en arbetsplats eller inte. Här berättar vi mer.
IKEA visar var skåpet ska stå när det gäller livechatt
IKEA bevisar vår poäng vad gäller kundservice: att mänsklig närvaro på webben kan förbättra både kundupplevelsen och försäljningen.
Mäter du fel? Så kan det verkliga värdet av kundservice bedömas
Nyckeltal som väntetider och hanteringstider används ofta för att utvärdera kundservice. Det missar potentialen, menar vi.
Telenor Software Lab fick se sina supportvolymer minska kraftigt
’Glöm aldrig människan!’ – om försäljning och romantik
Vad har försäljning att göra med romantik? Vår kontorschef Josefin Adolfsson förklarar varför du aldrig får glömma bort människan bakom.