Att kunna lyssna och kommunicera på ett sätt som får andra att känna sig trygga är ovärderligt i kundtjänstsammanhang. En kundserviceagent med högt EQ kan därför verkligen vara värd sin vikt i guld.
Kom nära din kunds upplevelse
Ställ en enkel fråga så får du veta dina kunders spontana tankar om dig och din service.
40%
Besvarar en fråga från Tellmenow
2 min
tar det i genomsnitt innan kund svarat
Det är enkelt – kom igång direkt
Inga flashiga funktioner, inget komplicerat. Rent, snyggt, enkelt och kraftfullt. Tellmenow är byggt så att du omgående förstår hur du skapar och skickar ut dina kundfrågor.
Vill du veta mer?
Fråga!
Utveckla!
Bekräfta!



Tips!
Agera direkt! Använd Tellmenow för att fånga kunder som uttrycker kritik och vänd dem!
Visa upp för dina medarbetare och kollegor vad era kunder verkligen tycker!
Affärsmodell
Obegränsat antal användare, obegränsat antal utskick, inga volymkrav
Om Signmenow
Signmenow är en friktionsfri helhetslösning för dig som tecknar digitala avtal med dina kunder, vill erbjuda återkommande betalningar smidigt och följa upp dina kundrelationer med kundundersökningar. I ett enda smidigt flöde. Genom att göra just det kan Signmenow öka konverteringen, höja kundupplevelsen och förlänga kundlivstiden.
Tre moduler i ett verktyg
Signering
Skapa det digitala avtal kunden ska signera och anpassa efter din varumärkesprofil. Koppla till ditt erbjudande och skicka ut i samband med att kunden beställer. Följ i realtid hur avtal signeras och skickas vidare till ditt kundsystem. Följ upp ej påskrivna med påminnelser eller ta direkt kontakt med kund.
Betalning
Erbjud kunder som bekräftat sitt avtal att i samma flöde välja mellan olika betalningsalternativ som e-faktura, autogiro och kortbetalning för att fullfölja affären. Erbjud kunden de alternativ som du vill ska finnas möjliga och förstärk redan från början din kundrelation.
Feedback
Följ upp dina kundrelationer med undersökningar via SMS. Lägg upp obegränsat antal NPS-, CSAT- eller CES-undersökningar och se utvecklingen och detaljerad statistik live. Kunder tycker gärna till, ofta svarar 40%, på undersökningar via SMS-fråga. Hitta förbättringsmöjligheter som ger ökad försäljning, lojalitet och kundlivstid.
INSIKTER
Tre framgångsfaktorer – därför väljer våra medarbetare att stanna
Vi på Online är väldigt stolta över att vi ligger i topp vad gäller anställningstid. Men varför väljer så många att stanna hos oss så länge?
Så nöjda är våra kunder – resultat av kundnöjdhetsundersökningen hösten 2022
Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.
Tre framgångsfaktorer – därför väljer våra medarbetare att stanna
Vi på Online är väldigt stolta över att vi ligger i topp vad gäller anställningstid. Men varför väljer så många att stanna hos oss så länge?
Bortom CV:t – om rekrytering med mänskligt fokus
”Jag träffar otroligt många personer i intervjuer. Så många av våra riktiga guldkorn har kommit in på grund av att vi gav dem en chans.”
Karriärbyte? Att hjälpa människor – i en hållbar arbetsmiljö
Ibland handlar försäljning mer om människor än om pengar. Vill du ha kontorstider, ett hållbart arbetsliv och chansen att hjälpa andra?
Vad är en bra arbetsplats – för dig?
Pingis på lunchen och påkostad lyx – eller trygghet, flexibilitet och en kultur där chefen faktiskt lyssnar? Vad behöver du för att må bra?
Medarbetarprofil: möt Hampus Jonsson, säljare på Online
Möt Hampus Jonsson, säljare, som trivs väldigt bra med såväl medarbetare som chefer och älskar självständigt arbete under eget ansvar.
Medarbetarundersökning 2022 – nu slår vi rekord!
Våra medarbetare trivs bättre än någonsin förr, och hemarbete har varit en hit. Det och mycket mer visar årets medarbetarundersökning.
Medarbetarprofil: möt Jens Karlsson, kundserviceagent på Online
Hur är det att jobba på Online? Kundserviceagent Jens Karlsson berättar om en typisk dag och varför han har världens bästa jobb.
Så lyckas du som bokar möten via telefon – våra fem bästa tips
Hur lyckas man med mötesbokning på telefon? Patrik Öman, vår platschef i Umeå, delar med sig av sina fem bästa tips.
Så nöjda är våra kunder – resultat av kundnöjdhetsundersökningen hösten 2021
Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.
Vem blir egentligen en bra kundserviceagent?
Vem blir egentligen en bra kundserviceagent, och kan introverta människor passa i branschen? Vi tar hål på några myter.
ONLINE FÅR TRYGG KUNDKONTAKT 2022
Kundservice – hur svårt kan det vara?
Det är väl bara att lyfta luren? Så tänker många om kundservice – att en pratglad person bara behöver vara sig själv. Men oj, så fel de har.
VARFÖR KUNDSUPPORTEN BÖR BETRAKTAS SOM STRATEGISK NYCKELFAKTOR TILL FRAMGÅNG
2021 års lärdom? Under pandemin har det blivit extra tydligt för oss att vi verkligen måste bli bra på att ställa tydliga krav.
2021 års lärdom: Våga ställa krav
2021 års lärdom? Under pandemin har det blivit extra tydligt för oss att vi verkligen måste bli bra på att ställa tydliga krav.
Därför är vi bäst i branschen vad gäller anställningstid
I snart 30 år har vi visat att vi satsar på människor som vill utvecklas – något vår rekordhöga genomsnittliga anställningstid är bevis på.
Därför är gemenskap nyckeln i vår företagskultur
“Insikten att teamwork är allt på alla nivåer, för alla – den är jätteviktig,” säger Janna Claesson, HR-ansvarig på Online Sverige.
Tre ingredienser som bidrar till en trivsam arbetsplats
Vi tror att det finns tre förutsättningar som tillsammans kan bli helt avgörande för huruvida du trivs på en arbetsplats eller inte. Här berättar vi mer.
IKEA visar var skåpet ska stå när det gäller livechatt
IKEA bevisar vår poäng vad gäller kundservice: att mänsklig närvaro på webben kan förbättra både kundupplevelsen och försäljningen.
Mäter du fel? Så kan det verkliga värdet av kundservice bedömas
Nyckeltal som väntetider och hanteringstider används ofta för att utvärdera kundservice. Det missar potentialen, menar vi.
Telenor Software Lab fick se sina supportvolymer minska kraftigt
’Glöm aldrig människan!’ – om försäljning och romantik
Vad har försäljning att göra med romantik? Vår kontorschef Josefin Adolfsson förklarar varför du aldrig får glömma bort människan bakom.