Därför är vi bäst i branschen vad gäller anställningstid

I en industri som länge präglats av ett envist vinstintresse utan tålamod och framförhållning, med följden att många framför allt unga fått ta smällen av arbetsgivare som inte kunnat hålla vad de lovat, finns Online Sverige som en stark, stabil motvikt.

I snart 30 år har vi visat att vi verkligen satsar på människor med drivet att utvecklas – något vår rekordhöga genomsnittliga anställningstid är bevis på.

Men hur gör vi då det, och varför väljer våra medarbetare att stanna?

Vi är seriösa och erbjuder kontinuitet, trygghet och omtanke

Vi tar ansvar och gör allt vi bör och kan göra som arbetsgivare. Det kanske låter självklart, men vi menar att det inte alltid varit det i den här branschen.

Vidare tror vi på att bygga relationer – med kunder och uppdragsgivare, givetvis, men också med våra anställda. Vi vet att ett nära ledarskap kan vara avgörande för hur vi upplever vår arbetsplats, och vi tror stenhårt på att visa omtanke i alla led och alla relationer. När vi visar omtanke för våra medarbetare kan vi också tillsammans, genom omtanke för varandra och verksamheten, göra goda framsteg tillsammans.

Vi är en relativt platt organisation där alla är delaktiga – och har kul

Vi arbetar bäst när vi gör det tillsammans – det är ett uttryck våra anställda är vana vid att vi tjatar om. Faktum är att vi förstås inte alltid jobbar nära varandra, och att många av våra anställda har arbetsuppgifter som kräver individuell disciplin och motivation – men vi vet trots det att samarbete och ett gemensamt ansvar är vad som bidrar till framgång och nya möjligheter.

Alla har vi idéer som kan främja företagets utveckling, och för att organisationen ska växa på ett hälsosamt sätt måste vi ta del av idéer och synpunkter från alla olika delar av verksamheten. Därför arbetar vi aktivt med att visa att dörren står öppen för alla typer av tankar och förslag, så att vi tillsammans kan skapa en kreativ, innovativ miljö där varje individ kan lösa problem och göra skillnad.

Men det handlar inte bara om verksamhetens framgång i form av nyckeltal och vinster. Vi är helt övertygade om att alla är som mest kreativa och motiverade i ett sammanhang där man mår bra och har roligt. För oss är det viktigt att skapa en arbetsplats där vi inte bara utmanar varandra men också ständigt diskuterar, skrattar och växer tillsammans. Då kan vi också effektivt jobba mot ett gemensamt mål. 

Vi tror på jämlikhet och ser potential

Vi pratar gärna om potential. Det är för att vi vet att rätt person för rätt jobb inte alltid är samma sak som den person som har mest erfarenhet eller traditionella meriter. Tvärtom tror vi att den övertygelsen är en usel kvarleva från en dåtid som riskerade att gå miste om fantastiska medarbetare bara för att de saknade papper från olika universitet.

Både vid rekrytering och när det gäller vårt dagliga arbete så lägger vi istället fokus på vem du är som människa. För oss är det allra viktigaste att våra medarbetare har vilja, potential och driv – att de vill och kan utvecklas för att vara med på vår gemensamma resa framåt.

Vill du följa med på resan? Välkommen att söka en av våra lediga tjänster här.

När fantastisk kundservice blir en överraskning

När fantastisk kundservice blir en överraskning I en värld där man tror att botarna revolutionerar känner sig många kunder osynligare än någonsin. Trots ökade investeringar i digitala lösningar som ska…

Balansen mellan automation och mänsklig kontakt

Balansen mellan automatisering och människa: Den nya konkurrensfördelen i kundservice Nya EU-regler från 1 augusti 2024 kräver handling – men skapar möjligheter Den 1 augusti 2024 trädde EU:s AI-förordning i…

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet När artificiell intelligens (AI) allt mer finns i vårt dagliga liv väcks frågor om autenticitet och värdet av mänsklig kontakt. Vi har i många…

Outsourcing av kundtjänst: Att skydda dina data

Att skydda din data vid outsourcing av kundtjänst Outsourcing av kundtjänst är mer än bara en kostnadsbesparande strategi. Business Process Outsourcing (BPO)-leverantörer erbjuder specialistkompetens, toppmodern teknik och tillgång till talanger…

Nyckelaspekter av GDPR för svenska företag

Vad innbär GDPR för svenska företag Som svensk företagsledare är det avgörande att förstå EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om du hanterar data från EU-medborgare. Till skillnad från det lapptäcke av delstatsspecifika…

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice Artificiell intelligens (AI) förknippas ofta med chatbottar. Många chatbottar når fortfarande inte upp till förväntningarna. De är bristfälligt tränade och kan sakna integration…

Vilka alternativ finns för att skala upp kundtjänst?

Vilka är alternativen när kundtjänst behöver skalas upp? Hur säkerställer man att kundtjänst kan hänga med i företagets tillväxt och samtidigt förbättra den övergripande kundupplevelsen? Hur kan man kostnadseffektivt skala…
samarbete på jobbet

Medarbetarundersökning 2024

Medarbetarundersökning 2024: En framgångsrik balans mellan nuvarande styrkor och framtidens möjligheter Vår årliga medarbetarundersökning, genomförd mellan den 23 april och 12 maj med en svarsfrekvens på 74% och 107 svarande…
keyboard_arrow_up