Att kunna lyssna och kommunicera på ett sätt som får andra att känna sig trygga är ovärderligt i kundtjänstsammanhang. En kundserviceagent med högt EQ kan därför verkligen vara värd sin vikt i guld.
Historia & framtid
Vi har sedan starten 1993 i Lund utvecklat försäljning och service åt andra företag. Sedan dess har vi hanterat miljontals kunddialoger i alla kanaler. Vi insåg tidigt att hållbara kundrelationer skapas genom att ta ansvar för de förväntningar som kunden har vid köp av en vara. Vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå detta.
Det här är vi
Online är byggt av människor med entreprenörskap och personligt driv. Med engagerat medarbetarskap har vi från början ständigt sökt och hittat nya vägar att förbättras och utvecklas. En kultur som främjar idéskapande på alla nivåer har varit en stor framgångsfaktor. Vi arbetar som bäst tillsammans, även om inte alla arbetar nära varandra.
Vill du veta mer?
Tveka inte att höra av dig! Vi svarar dig så snabbt vi kan.
Tillsammans är vi…
Pålitliga
Vi arbetar ihärdigt för att genomföra det vi har tagit ansvar för att göra.
Omtänksamma
Vi visar hänsyn och lyssnar vilket gör det lätt att förstå den enskildes, kundens och verksamhetens behov.
Nyfikna
Vi har en positiv inställning till idéer, förändringar och olikheter som ger oss fler möjligheter.
Förutseende
Vi är fantasifulla, kreativa, och arbetar med framförhållning.
Engagerade
Vi arbetar engagerat och lyfter varandras initiativ som bidrar till vår gemensamma utveckling..
Tillsammans tar vi ansvar för vår framgång, där vi skapar värde för våra kunder och oss själva.
Vi arbetar tillsammans
För att skapa resultat och framgång för Online, för våra medarbetare och våra kunder krävs engagemang från alla håll.
Ett engagemang som bottnar i vårt val att arbeta med varandra, där alla inkluderas.
Vi tror att arbetet blir lyckosamt om man är stolt över sitt arbete och bidrag till helheten, om man tillåts att ha roligt med kollegorna samtidigt som man har förtroende för ledarskapet.
INSIKTER
Tre framgångsfaktorer – därför väljer våra medarbetare att stanna
Vi på Online är väldigt stolta över att vi ligger i topp vad gäller anställningstid. Men varför väljer så många att stanna hos oss så länge?
Så nöjda är våra kunder – resultat av kundnöjdhetsundersökningen hösten 2022
Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.
Tre framgångsfaktorer – därför väljer våra medarbetare att stanna
Vi på Online är väldigt stolta över att vi ligger i topp vad gäller anställningstid. Men varför väljer så många att stanna hos oss så länge?
Bortom CV:t – om rekrytering med mänskligt fokus
”Jag träffar otroligt många personer i intervjuer. Så många av våra riktiga guldkorn har kommit in på grund av att vi gav dem en chans.”
Karriärbyte? Att hjälpa människor – i en hållbar arbetsmiljö
Ibland handlar försäljning mer om människor än om pengar. Vill du ha kontorstider, ett hållbart arbetsliv och chansen att hjälpa andra?
Vad är en bra arbetsplats – för dig?
Pingis på lunchen och påkostad lyx – eller trygghet, flexibilitet och en kultur där chefen faktiskt lyssnar? Vad behöver du för att må bra?
Medarbetarprofil: möt Hampus Jonsson, säljare på Online
Möt Hampus Jonsson, säljare, som trivs väldigt bra med såväl medarbetare som chefer och älskar självständigt arbete under eget ansvar.
Medarbetarundersökning 2022 – nu slår vi rekord!
Våra medarbetare trivs bättre än någonsin förr, och hemarbete har varit en hit. Det och mycket mer visar årets medarbetarundersökning.
Medarbetarprofil: möt Jens Karlsson, kundserviceagent på Online
Hur är det att jobba på Online? Kundserviceagent Jens Karlsson berättar om en typisk dag och varför han har världens bästa jobb.
Så lyckas du som bokar möten via telefon – våra fem bästa tips
Hur lyckas man med mötesbokning på telefon? Patrik Öman, vår platschef i Umeå, delar med sig av sina fem bästa tips.
Så nöjda är våra kunder – resultat av kundnöjdhetsundersökningen hösten 2021
Kundnöjhetsundersökningen som genomfördes hösten 2021 bland våra uppdragsgivare visar genomgående positiva resultat.
Vem blir egentligen en bra kundserviceagent?
Vem blir egentligen en bra kundserviceagent, och kan introverta människor passa i branschen? Vi tar hål på några myter.
ONLINE FÅR TRYGG KUNDKONTAKT 2022
Kundservice – hur svårt kan det vara?
Det är väl bara att lyfta luren? Så tänker många om kundservice – att en pratglad person bara behöver vara sig själv. Men oj, så fel de har.
VARFÖR KUNDSUPPORTEN BÖR BETRAKTAS SOM STRATEGISK NYCKELFAKTOR TILL FRAMGÅNG
2021 års lärdom? Under pandemin har det blivit extra tydligt för oss att vi verkligen måste bli bra på att ställa tydliga krav.
2021 års lärdom: Våga ställa krav
2021 års lärdom? Under pandemin har det blivit extra tydligt för oss att vi verkligen måste bli bra på att ställa tydliga krav.
Därför är vi bäst i branschen vad gäller anställningstid
I snart 30 år har vi visat att vi satsar på människor som vill utvecklas – något vår rekordhöga genomsnittliga anställningstid är bevis på.
Därför är gemenskap nyckeln i vår företagskultur
“Insikten att teamwork är allt på alla nivåer, för alla – den är jätteviktig,” säger Janna Claesson, HR-ansvarig på Online Sverige.
Tre ingredienser som bidrar till en trivsam arbetsplats
Vi tror att det finns tre förutsättningar som tillsammans kan bli helt avgörande för huruvida du trivs på en arbetsplats eller inte. Här berättar vi mer.
IKEA visar var skåpet ska stå när det gäller livechatt
IKEA bevisar vår poäng vad gäller kundservice: att mänsklig närvaro på webben kan förbättra både kundupplevelsen och försäljningen.
Mäter du fel? Så kan det verkliga värdet av kundservice bedömas
Nyckeltal som väntetider och hanteringstider används ofta för att utvärdera kundservice. Det missar potentialen, menar vi.
Telenor Software Lab fick se sina supportvolymer minska kraftigt
’Glöm aldrig människan!’ – om försäljning och romantik
Vad har försäljning att göra med romantik? Vår kontorschef Josefin Adolfsson förklarar varför du aldrig får glömma bort människan bakom.