‘Jag inspireras av resonemang med människor som resulterar i att vi tillsammans får nya insikter’

På den här sidan presenterar vi några av våra medarbetare som får berätta lite om sig själva och sitt jobb. Här får du möta Urban, vår engagerade, genuina VD.

Namn och titel:
Urban Ståhl, VD

Beskriv med dina egna ord vad du gör på Online.
Jag har det övergripande ansvaret för att Online är och förblir framgångsrikt. Vi är framgångsrika när vi som organisation befinner oss i en ständig utveckling så att vi har relevanta erbjudanden till våra kunder och en modern och bra arbetsmiljö samt utvecklar vårt arbete så att vi varje år upptäcker nya sätt att göra allt lite bättre.

Beskriv en typisk dag på jobbet.
Jag har världens bästa dagar på Online. Jag arbetar mestadels hemifrån eftersom det passar mitt privatliv, så de flesta möten sker digitalt eller via telefon. Jag har förmånen att kunna delta i olika diskussioner om allt mellan himmel och jord som rör vår dagliga verksamhet. Jag får träffa kunder och kollegor men får också tid att för mig själv bearbeta tankar och idéer som jag får utifrån de sammanhang jag befinner mig i på jobbet. 

Vad inspirerar dig?
Jag inspireras och får energi av att föra resonemang med människor som resulterar i att vi tillsammans får nya insikter eller lärdomar.

Vad ser du fram emot just nu?
Efter att vi har gjort ett av de bästa ekonomiska resultaten någonsin så ser jag fram emot kommande verksamhetsår. Även om det finns flera utmaningar har vi nästa år möjligheten att ta hela företaget ytterligare ett par steg framåt genom att fortsätta att utveckla våra tjänster, att hjälpa våra kunder att göra lönsamma affärer och att se hur arbetsmiljö och kultur fortsätter att utvecklas. Jag ser fram emot samma tid nästa år då vi konstaterar att allt vårt arbete resulterat i ytterligare ett bra år.

Har du något roligt minne från Online som du kan dela med dig av?
Det bästa minnet från Online var när jag anställdes som telefonförsäljare 1996 och kom in tillsammans med de första Online:arna. Det är roligt att se hur många som har följt med i Onlines utveckling under åren och hur många som väljer att stanna kvar.

Hur skulle dina kollegor beskriva dig själv med tre ord?
Jag tror man generellt ska akta sig för att försöka beskriva sig själv utifrån hur man tror att andra ser en. Jag har däremot själv ambitionen att upplevas som genuin, engagerad och pålitlig.

Berätta något om dig själv som du tror förvånar dina kollegor.
De flesta jag arbetar med har liksom jag varit på Online under flera år, vilket har gjort att vi har lärt känna varandras personligheter. Därtill har vi utvecklat en kultur som främjar acceptans och respekt för alla, vilket medför att jag känner mig trygg att vara den jag är och visa det för min omgivning.

Du har en ledig dag utan måsten – vad gör du?
Den dagen är förmodligen min begravning. Skämt åsido, jag tror inte att det finns några sådana dagar. Däremot kan du påverka ditt liv så att du generellt får en tillvaro som inte upplevs som tvingande utan tvärtom känns välbalanserad och energigivande varje dag.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Att jag har ett fullständigt förtroende och frihet från Onlines ägare att tillsammans med mina fantastiska medarbetare utveckla Online utifrån vad vi tror kommer bidra till fortsatt lönsamhet och utveckling.

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet När artificiell intelligens (AI) allt mer finns i vårt dagliga liv väcks frågor om autenticitet och värdet av mänsklig kontakt. Vi har i många…

Outsourcing av kundtjänst: Att skydda dina data

Att skydda din data vid outsourcing av kundtjänst Outsourcing av kundtjänst är mer än bara en kostnadsbesparande strategi. Business Process Outsourcing (BPO)-leverantörer erbjuder specialistkompetens, toppmodern teknik och tillgång till talanger…

Nyckelaspekter av GDPR för svenska företag

Vad innbär GDPR för svenska företag Som svensk företagsledare är det avgörande att förstå EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om du hanterar data från EU-medborgare. Till skillnad från det lapptäcke av delstatsspecifika…

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice Artificiell intelligens (AI) förknippas ofta med chatbottar. Många chatbottar når fortfarande inte upp till förväntningarna. De är bristfälligt tränade och kan sakna integration…

Vilka alternativ finns för att skala upp kundtjänst?

Vilka är alternativen när kundtjänst behöver skalas upp? Hur säkerställer man att kundtjänst kan hänga med i företagets tillväxt och samtidigt förbättra den övergripande kundupplevelsen? Hur kan man kostnadseffektivt skala…
samarbete på jobbet

Medarbetarundersökning 2024

Medarbetarundersökning 2024: En framgångsrik balans mellan nuvarande styrkor och framtidens möjligheter Vår årliga medarbetarundersökning, genomförd mellan den 23 april och 12 maj med en svarsfrekvens på 74% och 107 svarande…
Händer som håller planta i jord mot svart bakgrund

Del 1: Hur kan kundservice minska koldioxidutsläpp?

Del 1: Hur kan kundservice minska koldioxidutsläpp? För många kunder är miljö- och klimatfrågan viktig. Det innebär en möjlighet för företag att visa samma engagemang och genom det öka försäljningen…
A sign that says "Awesome" with an arrow in one direction and "Less Awesome" in another direction. Symbolic of customer survey (kundundersökning) feedback giving you "direction".

De 10 Mest Effektiva Typerna av Kundundersökningar

De 10 Mest Effektiva Typerna av Kundundersökningar Det finns inget bättre sätt att förstå hur ditt företag uppfattas än genom dina kunders ögon. Kundundersökningar spelar en avgörande roll för att…
keyboard_arrow_up