‘Jag uppskattar den flexibilitet som erbjuds – livspusslet blir så mycket enklare då!’

På den här sidan presenterar vi några av våra medarbetare som får berätta lite om sig själva och sitt jobb. Här får du möta Onlines glada rekryteringsansvariga, Malin.

Namn och titel:
Malin Öman, rekryteringsansvarig

Beskriv med dina egna ord vad du gör på Online?
Ni som söker jobb hos oss, och som får möjligheten att träffas för en intervju – hej, då är det mig ni möter! Jag ansvarar för kontorens rekrytering där mitt huvudsakliga mål är att hitta guldkorn till kollegor.

När började du på Online, och hur hamnade du här?
2008 fick jag en anställning på Online genom en rekommendation av min syster som på den tiden också arbetade på företaget. Vid det tillfället studerade jag på universitetet och arbetade extra på Online, men jag insåg ganska snart att det var här jag hörde hemma. Så här 15 år senare vet jag att jag hade rätt!

Beskriv en typisk dag på jobbet.
Att min huvudsakliga arbetsuppgift är rekrytering innebär att det blir en hel del intervjuer om dagarna. Oftast sker dessa möten digitalt i ett första skede, vilket gör att jag både kan arbeta hemifrån och från kontoret. Utöver det kan mina arbetsuppgifter variera en hel del, allt från att hantera agenters scheman till att hålla en introduktion för nyanställda. Jag uppskattar också att vi arbetar väldigt nära varandra, vilket ger möjligheten att hjälpa till där det behövs där och då.

Hur skulle dina kollegor beskriva dig själv med tre ord?
Det är alltid lika svårt att svara på den här frågan, men jag tror (och hoppas) att de beskriver mig som en glad och lättsam person som alltid har nära till skratt.

Vad svarade ditt femåriga jag på frågan vad du vill bli när du blir stor?
Jag ville antingen bli veterinär eller flygvärdinna. Tur att jag någonstans på vägen bytte inriktning då jag i dag är flygrädd samt alldeles för blödig vad gäller djur!

Berätta något om dig själv som du tror förvånar dina kollegor.
När man lär känna mig är jag nog ganska öppen, så jag har förmodligen redan berättat det mesta för mina kollegor. Men det jag inte tror att många vet är att jag som liten tävlade alpint. Vid sex års ålder lyckades jag hamna överst på prispallen, före Maria Pietilä Holmner. Vilken merit, va?

Du har en ledig dag utan måsten – vad gör du?
Då packar jag in maken, barnen och vovven i bilen och åker upp till min pappas stuga i Hemavan. Lugnet i fjällen är något extra, att få andas frisk fjälluft och bara koppla av – i underställ hela dagen, givetvis! Självklart ska det även åkas en massa slalom.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Jag vet egentligen inte var jag ska börja, för det finns så mycket som är bra med mitt jobb. Att få ha världens bästa kollegor slår nog det mesta, men jag uppskattar även den flexibilitet som erbjuds. Livspusslet blir så mycket enklare då! Att jag dessutom får uppleva så många möten med olika människor är något jag uppskattar högt.

När fantastisk kundservice blir en överraskning

När fantastisk kundservice blir en överraskning I en värld där man tror att botarna revolutionerar känner sig många kunder osynligare än någonsin. Trots ökade investeringar i digitala lösningar som ska…

Balansen mellan automation och mänsklig kontakt

Balansen mellan automatisering och människa: Den nya konkurrensfördelen i kundservice Nya EU-regler från 1 augusti 2024 kräver handling – men skapar möjligheter Den 1 augusti 2024 trädde EU:s AI-förordning i…

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet När artificiell intelligens (AI) allt mer finns i vårt dagliga liv väcks frågor om autenticitet och värdet av mänsklig kontakt. Vi har i många…

Outsourcing av kundtjänst: Att skydda dina data

Att skydda din data vid outsourcing av kundtjänst Outsourcing av kundtjänst är mer än bara en kostnadsbesparande strategi. Business Process Outsourcing (BPO)-leverantörer erbjuder specialistkompetens, toppmodern teknik och tillgång till talanger…

Nyckelaspekter av GDPR för svenska företag

Vad innbär GDPR för svenska företag Som svensk företagsledare är det avgörande att förstå EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om du hanterar data från EU-medborgare. Till skillnad från det lapptäcke av delstatsspecifika…

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice Artificiell intelligens (AI) förknippas ofta med chatbottar. Många chatbottar når fortfarande inte upp till förväntningarna. De är bristfälligt tränade och kan sakna integration…

Vilka alternativ finns för att skala upp kundtjänst?

Vilka är alternativen när kundtjänst behöver skalas upp? Hur säkerställer man att kundtjänst kan hänga med i företagets tillväxt och samtidigt förbättra den övergripande kundupplevelsen? Hur kan man kostnadseffektivt skala…
samarbete på jobbet

Medarbetarundersökning 2024

Medarbetarundersökning 2024: En framgångsrik balans mellan nuvarande styrkor och framtidens möjligheter Vår årliga medarbetarundersökning, genomförd mellan den 23 april och 12 maj med en svarsfrekvens på 74% och 107 svarande…
keyboard_arrow_up