Vi hjälpte en internationell revisionsbyrå på den svenska marknaden att boka riktigt värdefulla möten

Utmaning

Att boka försäljningsmöten är tidskrävande. För en organisation som vår kund – en internationell revisionsbyrå som hjälper företag på den svenska marknaden med skatterådgivning och revision – måste service till befintliga kunder alltid komma i första hand. Samtidigt finns en ambition att växa i Sverige. Vår kund letade därför efter en partner som kunde förse deras revisorer med möten hos potentiella nya klienter över hela landet, så att de fick möjlighet att presentera företagets tjänster.

Lösning

Online engagerade personal med olika dialekter beroende på var i landet potentiella kunder fanns, för att skapa en lokal närvarokänsla. I samråd med vår kund kontaktades olika företag och verksamheter i detta område. Resultatet var att Online bokade möten under 17 % av alla genomförda samtal, motsvarande 0,7 bokade möten i timmen.

Hur bokar vi värdefulla möten?

Antalet bokade möten är inte detsamma som värdefulla möten för vår kund. Inte nödvändigtvis i alla fall – så för att säkerställa att de möten vi bokade verkligen skulle bli värdefulla gjorde vi så här:

  • Mötesbokaren ringde med lokal förankring i ett geografiskt område. Detta resulterade i att en lokal närhet i dialogen uppstod samt att fler möten effektivt kunde bokas in i samma område under samma dag.
  • För att göra det så enkelt som möjligt för den uppringde att ta beslut om ett möte presenterades tre fördelar med vår kund och varför detta motiverade ett möte. Stort fokus lades på vilket värde företagets tjänster kunde tillföra den potentiella klienten och dess ägare.
  • När ett möte bokats lades avsevärd tid på att förankra detta. Utöver att bekräfta datum, tidpunkt och vilka som skulle träffas, sammanfattades även syftet och målsättningen med mötet.
  • Mötesbokaren erhöll inte ersättning per bokat möte eller per genomfört möte. Istället hade hen samma ersättning oavsett vilken framgång varje samtal gav. Detta medförde att prestations- och intjäningskraven minskade och att bokaren tryggt och säkert kunde lägga tid på varje samtal.

Behöver du hjälp att nå ut till nya kunder?

Vi vet hur man bokar möten som upplevs som värdefulla för våra kunder. Kontakta oss och berätta vad du behöver hjälp med eller läs mer om vår mötesbokning!

När fantastisk kundservice blir en överraskning

När fantastisk kundservice blir en överraskning I en värld där man tror att botarna revolutionerar känner sig många kunder osynligare än någonsin. Trots ökade investeringar i digitala lösningar som ska…

Balansen mellan automation och mänsklig kontakt

Balansen mellan automatisering och människa: Den nya konkurrensfördelen i kundservice Nya EU-regler från 1 augusti 2024 kräver handling – men skapar möjligheter Den 1 augusti 2024 trädde EU:s AI-förordning i…

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet När artificiell intelligens (AI) allt mer finns i vårt dagliga liv väcks frågor om autenticitet och värdet av mänsklig kontakt. Vi har i många…

Outsourcing av kundtjänst: Att skydda dina data

Att skydda din data vid outsourcing av kundtjänst Outsourcing av kundtjänst är mer än bara en kostnadsbesparande strategi. Business Process Outsourcing (BPO)-leverantörer erbjuder specialistkompetens, toppmodern teknik och tillgång till talanger…

Nyckelaspekter av GDPR för svenska företag

Vad innbär GDPR för svenska företag Som svensk företagsledare är det avgörande att förstå EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om du hanterar data från EU-medborgare. Till skillnad från det lapptäcke av delstatsspecifika…

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice Artificiell intelligens (AI) förknippas ofta med chatbottar. Många chatbottar når fortfarande inte upp till förväntningarna. De är bristfälligt tränade och kan sakna integration…

Vilka alternativ finns för att skala upp kundtjänst?

Vilka är alternativen när kundtjänst behöver skalas upp? Hur säkerställer man att kundtjänst kan hänga med i företagets tillväxt och samtidigt förbättra den övergripande kundupplevelsen? Hur kan man kostnadseffektivt skala…
samarbete på jobbet

Medarbetarundersökning 2024

Medarbetarundersökning 2024: En framgångsrik balans mellan nuvarande styrkor och framtidens möjligheter Vår årliga medarbetarundersökning, genomförd mellan den 23 april och 12 maj med en svarsfrekvens på 74% och 107 svarande…
keyboard_arrow_up