VI ERHÅLLER ÅTERIGEN TRYGG KUNDKONTAKT 2021

Vi är stolta och glada över att återigen erhålla branschföreningen Kontaktas kvalitetsutmärkelse Trygg Kundkontakt som är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda både konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice i alla kanaler.

Kvalitetsmärkningen, som infördes 2015, omfattar bland annat följande:

  • Efterlevnad av Kontaktas stadgar och affärsetiska riktlinjer
  • Efterlevnad av svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet
  • Schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal eller motsvarande pensions- och försäkringsskydd
  • En god arbetsmiljö.

Det är med glädje vi genom vårt medlemskap, sedan 2003, bidrar till Kontaktas viktiga arbete som bidrar till en utveckling av service och försäljning på distans. Vill du läsa mer om vad trygg kundkontakt innebär, läs mer här.

Vill du veta hur vi arbetar med frågorna ovan så kontakta oss gärna så berättar vi hur vi skapar försäljning med serviceutbildade säljare eller hjälper kunder med säljutbildade servicemedarbetare att lösa problem samt hur vi gör det i en inkluderande arbetsmiljö.

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet När artificiell intelligens (AI) allt mer finns i vårt dagliga liv väcks frågor om autenticitet och värdet av mänsklig kontakt. Vi har i många…

Outsourcing av kundtjänst: Att skydda dina data

Att skydda din data vid outsourcing av kundtjänst Outsourcing av kundtjänst är mer än bara en kostnadsbesparande strategi. Business Process Outsourcing (BPO)-leverantörer erbjuder specialistkompetens, toppmodern teknik och tillgång till talanger…

Nyckelaspekter av GDPR för svenska företag

Vad innbär GDPR för svenska företag Som svensk företagsledare är det avgörande att förstå EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om du hanterar data från EU-medborgare. Till skillnad från det lapptäcke av delstatsspecifika…

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice

Att frigöra AI:s hela potential inom kundservice I kundservicevärldeb förknippas artificiell intelligens (AI) ofta med chatbottar. Trots snabba utveckling når många chatbottar fortfarande inte upp till förväntningarna. De är bristfälligt…

Vilka alternativ finns för att skala upp kundtjänst?

Vilka är alternativen när kundtjänst behöver skalas upp? Hur säkerställer man att kundtjänst kan hänga med i företagets tillväxt och samtidigt förbättra den övergripande kundupplevelsen? Hur kan man kostnadseffektivt skala…
samarbete på jobbet

Medarbetarundersökning 2024

Medarbetarundersökning 2024: En framgångsrik balans mellan nuvarande styrkor och framtidens möjligheter Vår årliga medarbetarundersökning, genomförd mellan den 23 april och 12 maj med en svarsfrekvens på 74% och 107 svarande…
Händer som håller planta i jord mot svart bakgrund

Del 1: Hur kan kundservice minska koldioxidutsläpp?

Del 1: Hur kan kundservice minska koldioxidutsläpp? För många kunder är miljö- och klimatfrågan viktig. Det innebär en möjlighet för företag att visa samma engagemang och genom det öka försäljningen…
A sign that says "Awesome" with an arrow in one direction and "Less Awesome" in another direction. Symbolic of customer survey (kundundersökning) feedback giving you "direction".

De 10 Mest Effektiva Typerna av Kundundersökningar

De 10 Mest Effektiva Typerna av Kundundersökningar Det finns inget bättre sätt att förstå hur ditt företag uppfattas än genom dina kunders ögon. Kundundersökningar spelar en avgörande roll för att…
glada och trevliga vänner

Vägen till starkare kunderelationer och ökad tillväxt

Vägen till starkare kunderelationer och ökad tillväxt Att betrakta kundservice som en avgörande strategisk tillgång är idag en vedertagen sanning som odlar kundlojalitet och driver försäljning. Hur omvandlas denna förståelse…
Ung kvinna som arbetar i kundsupport, bär ett headset och pratar med en kund.

Från kundsupport till kundframgång

Från kundsupport till kundframgång För inte så länge sedan sågs kundsupport som en oundviklig utgiftspost, en reaktiv funktion som sällan associerades med ordet “strategisk”. Idag har perspektivet skiftat markant. I…
keyboard_arrow_up