Vad är en bra arbetsplats – för dig? 

Det är lätt att tro att jobb inom sälj och kundtjänst alltid handlar om adrenalin och tävlingsinstinkt – i alla fall att döma av majoriteten av jobbannonserna. Vi tror inte att det måste vara så.

Om du vill ha ett jobb med högt tempo och lyxig frukostbuffé lär du inte behöva leta särskilt länge. Allt fler arbetsgivare stoltserar med att sätta guldkant på tillvaron i form av pingisbord och påkostade firmafester – ovanpå ett jobb där du är vad du gör, där arbetsliv och privatliv alltmer flyter ihop och ingen vill vara den som går hem först på kvällen.

Frågan är hur många som faktiskt reflekterat över hur mycket den där pingisrundan på lunchrasten egentligen bidrar till balans och lycka i livet. Ett högt tempo kan låta häftigt i en värld som premierar fulla kalendrar och framgång i form av upptagenhet – men en kan undra vad som händer med den individuella medarbetaren mitt i allt adrenalin.

Trygghet och balans är ovärderligt

Alla är olika, och alla drivs av olika saker. Här på Online trycker vi mer på trygghet och gemenskap än lyx och extravagans. Vi bjuder ofta på fika, glass och roligheter – men det är inte det vi skryter om när vi letar nya medarbetare. Hit kommer de som vill jobba med en trygg arbetsgivare som sköter allt som ska skötas, i ett team där alla känner alla, där alla oavsett ålder får en sjyst arbetsmiljö, där vi har en sund kultur och chefen vet vem du är och lyssnar på dina idéer.

Vi har alltid utgått ifrån att ett arbetsliv är en del i vad som måste vara ett hållbart livspussel. Sedan kom pandemin, och det blev tydligare än någonsin att trygghet och balans är ovärderligt. Därför har vi fortsatt att erbjuda flexibilitet vad gäller att kombinera arbete hemifrån med tid tillsammans på kontoret. Våra medarbetare uppskattar det, inte bara för familjen och barnens skull – men för dem själva, för att de mår bra av rutiner och helt enkelt trivs på jobbet. För att trygghet kanske trots allt är det viktigaste vi kan erbjuda.

Blir det tråkigt då, utan lunchpingis? Inte alls. Faktum är att det blir ett ganska spännande gäng som jobbar tillsammans när människor i olika åldrar och med olika livserfarenheter möts – där den gemensamma nämnaren är att vi älskar att hjälpa människor och lösa problem. Och att vi tycker att adrenalin på jobbet är överskattat, kanske.

Som sagt, alla är olika. Om du också lockas av ett hållbart livspussel med tydliga arbetsrutiner och ett team som bryr sig vill vi jättegärna höra från dig.

Välkommen med din ansökan!

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet När artificiell intelligens (AI) allt mer finns i vårt dagliga liv väcks frågor om autenticitet och värdet av mänsklig kontakt. Vi har i många…

Outsourcing av kundtjänst: Att skydda dina data

Att skydda din data vid outsourcing av kundtjänst Outsourcing av kundtjänst är mer än bara en kostnadsbesparande strategi. Business Process Outsourcing (BPO)-leverantörer erbjuder specialistkompetens, toppmodern teknik och tillgång till talanger…

Nyckelaspekter av GDPR för svenska företag

Vad innbär GDPR för svenska företag Som svensk företagsledare är det avgörande att förstå EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om du hanterar data från EU-medborgare. Till skillnad från det lapptäcke av delstatsspecifika…

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice

Att frigöra AI:s hela potential inom kundservice I kundservicevärldeb förknippas artificiell intelligens (AI) ofta med chatbottar. Trots snabba utveckling når många chatbottar fortfarande inte upp till förväntningarna. De är bristfälligt…

Vilka alternativ finns för att skala upp kundtjänst?

Vilka är alternativen när kundtjänst behöver skalas upp? Hur säkerställer man att kundtjänst kan hänga med i företagets tillväxt och samtidigt förbättra den övergripande kundupplevelsen? Hur kan man kostnadseffektivt skala…
samarbete på jobbet

Medarbetarundersökning 2024

Medarbetarundersökning 2024: En framgångsrik balans mellan nuvarande styrkor och framtidens möjligheter Vår årliga medarbetarundersökning, genomförd mellan den 23 april och 12 maj med en svarsfrekvens på 74% och 107 svarande…
Händer som håller planta i jord mot svart bakgrund

Del 1: Hur kan kundservice minska koldioxidutsläpp?

Del 1: Hur kan kundservice minska koldioxidutsläpp? För många kunder är miljö- och klimatfrågan viktig. Det innebär en möjlighet för företag att visa samma engagemang och genom det öka försäljningen…
A sign that says "Awesome" with an arrow in one direction and "Less Awesome" in another direction. Symbolic of customer survey (kundundersökning) feedback giving you "direction".

De 10 Mest Effektiva Typerna av Kundundersökningar

De 10 Mest Effektiva Typerna av Kundundersökningar Det finns inget bättre sätt att förstå hur ditt företag uppfattas än genom dina kunders ögon. Kundundersökningar spelar en avgörande roll för att…
glada och trevliga vänner

Vägen till starkare kunderelationer och ökad tillväxt

Vägen till starkare kunderelationer och ökad tillväxt Att betrakta kundservice som en avgörande strategisk tillgång är idag en vedertagen sanning som odlar kundlojalitet och driver försäljning. Hur omvandlas denna förståelse…
Ung kvinna som arbetar i kundsupport, bär ett headset och pratar med en kund.

Från kundsupport till kundframgång

Från kundsupport till kundframgång För inte så länge sedan sågs kundsupport som en oundviklig utgiftspost, en reaktiv funktion som sällan associerades med ordet “strategisk”. Idag har perspektivet skiftat markant. I…
keyboard_arrow_up