VI HJÄLPER DIG ATT INTE BEHÖVA OSS
Kontrakten vi drar upp med nya kunder bygger alltid på en noggrann analys av deras behov, vad vi kan hjälpa till med, samt exakt var våra ansvarsområden bör börja och sluta. I egenskap av kundservice- och försäljningsexperter kan vi ge dig råd om det mest effektiva sättet att jobba med kundtjänst. Men betyder det att vi per automatik skapar en relation där du blir beroende av oss mer än nödvändigt, för att säkerställa långsiktigt arbete för oss? Inte alls – tvärtom.
När vi lär känna din organisation och era marknadsföringsstrategier och får klarhet i vilket kundlöfte vi bör leva upp till så bidrar vi med 30 års erfarenhet samt expertinsikt i den senaste utvecklingen inom kundsupportbranschen, och ger därefter rekommendationer om hur vi tänker att er kundtjänst bör se ut. Det gäller allt från förslag på plattformsval och utformning av eventuella FAQs till rekommendationer för bevakning och rapportering och, inte att förglömma, ett ärligt samtal om vad du faktiskt inte behöver – och hur du kan spara pengar.
Hitta felen – och fixa dem
Vill du betala oss för att ta itu med varenda fråga och problem som dina besökare och kunder stöter på? Absolut – men det är inte den smartaste lösningen, och det är definitivt inte särskilt kostnadseffektivt. Av erfarenhet vet vi inte bara att en majoritet av kundfrågor kan tas om hand med en välgenomtänkt FAQ-widget, men också att det går att förebygga en mängd problem innan dina kunder ens behöver kontakta dig – och är inte det definitionen av fantastisk kundservice?
Varför kontaktar så många kunder dig med exakt samma frågor? Varför lyckas de inte hitta den produkt de letar efter? Varför fastnar så många vid precis samma punkt? En del problem har med UX att göra, andra helt enkelt med brist på viktig information, och vissa har sina rötter i FoU-fasen. Men allt går att fixa.
Oroa dig inte – vi kommer inte försöka designa om dina produkter. Eventuellt kommer vi dock med rekommendationer. Se det som gratis research, som en fördelaktig konsekvens av att du outsourcar din kundsupport till oss. Kanske finns det automatiserade system du kan använda – som meddelanden om leverans, till exempel, eller en självbetjäningsapp för banker – för att som resultat bli av med behovet av en hel kommunikationskedja. Att svara på samma fråga om samma produktfel eller tekniska problem med din sajt tusen gånger är inte bra kundservice. Att åtgärda felet eller fixa problemet är det.
Hållbar kundservice – när alla vinner
Rationaliserar vi då bort behovet av precis den tjänst vi tillhandahåller? Självklart inte. Men precis som du så tänker vi långsiktigt. Och vi vet mycket väl att ingen egentligen vill sitta och kontakta kundsupport. Oavsett hur gulliga och hjälpsamma vi är så finns det ingen som vill tillbringa sin eftermiddag på telefonen till oss. Med bra UX och en felfri kundupplevelse får du nöjda kunder – och nöjda kunder stannar kvar. Och allteftersom din kundbas växer så ökar också antalet undantag där ni får frågor som faktiskt behöver hanteras av en kunnig, professionell kundtjänstagent. För som vi alltid så gärna påpekar så finns det situationer där inga automatiserade meddelanden eller FAQs räcker, som exempelvis när en kund behöver försäkran från en riktig människa, en hand att hålla i på vägen till ett stort, viktigt köp.
Vi vill hjälpa dig att automatisera, effektivisera och förbättra. Du sparar pengar, och du får nöjdare kunder som stannar längre. Det är en hållbar win-win för alla inblandade.