Effektiv leadskvalificering och mötesbokning: Nyckeln till framgångsrik B2B-försäljning

Som erfaren leverantör av outsourcingtjänster inom telesales och mötesbokning erbjuder vi skräddarsydda lösningar för att hjälpa ditt företag att nå sina försäljningsmål med effektiv leadsgenerering och mötesbokning.

Grunden för ett framgångsrikt samarbete är långsiktighet och förtroende

Alla hållbara relationer kräver att förväntningar uppfylls och ofta överträffas. För att lyckas:

  • I vårt samarbete definierar vi våra förväntningar genom att sätta specifika och tydliga nyckeltal.
  • Vi skapar en nära och strukturerad relation med varandra genom kommunikation och ansvarsfördelning
  • Vi agerar om vi noterar avvikande tendenser.
  • Vi använder fakta för att utvecklas.
  • Vi arbetar flexibelt med varandra för att löpande utveckla kundupplevelsen.

Det är viktigt att bägge parter ser på samarbetet som en konstruktiv process i vilken vi båda tar ansvar för varandras framgång.

Ovan är grunden för att kvaliteten ska säkerställas genom att delaktighet, samverkan och ansvar skapas.

Urvalsprocess för att undvika ointressanta kunder

För att säkerställa framgångsrik leadsprospektering arbetar vi tillsammans med dig. Vi behöver:

  • Detaljerad information om din målgrupp
  • Tydliga kriterier för kvalificerade leads
  • Regelbunden feedback för löpande optimering av urval.

Vi kan, precis som flertalet andra leverantörer, erbjuda att ta ut prospektlistor utifrån SNI-koder, omsättning, antal anställda, ekonomiska nyckeltal, geografisk lokalisering med mera. För att ytterligare öka precisionen för att välja ut de mest lovande potentiella kunderna erbjuder vi som tjänst:

  1. Analys av befintliga kunder: Om ni behöver det, kan vi tillsammans göra en analys av er nuvarande kundbas för att identifiera gemensamma egenskaper.
  2. Utveckling av urvalskriterier: Baserat på analysen utvecklar vi specifika kriterier för att manuellt segmentera potentiella leads från en bruttolista av potentiella prospekts, till exempel genom att bedöma informationen som finns tillgänglig på företagets hemsida. Detta ökar sannolikheten att vi endast kontaktar företag som har ett verkligt behov av dina tjänster.
  3. Klassificering av Potentiella Kunder: Vi klassificerar varje potentiellt företag på en skala från 1 till 3, där 3 representerar de mest lovande prospekten.
  4. Kontinuerlig Optimering: Genom att noggrant följa upp resultaten av våra kontaktförsök kan vi kontinuerligt förfina våra urvalskriterier.

Genomförande av samtal som väcker intresse för att träffa dig

Vi sätter upp ett dedikerat team som arbetar exklusivt med ditt uppdrag och vars storlek baseras på de behov du har. Teamet leds av en kundansvarig som har direkt kontakt med er som uppdragsgivare.

Vilka arbetar för dig?

Våra agenter erhåller inte individuell provision utan har samma lön oavsett presterat resultat, vilket säkerställer fokus på kvalitet framför kvantitet. De har hög emotionell intelligens som används för att skapa förtroende hos kunden och för dig och ditt varumärke. Vi ger våra agenter stort ansvar att utföra samtalen i enlighet med hur du definierar värde och kvalitet. Som stöd för att lyckas har de:

Utbildning och dagliga rutiner

  • Utbildning sker i samråd med dig som uppdragsgivare.
  • Teamet har dagliga morgonmöten för genomgång av resultat och målsättningar.
  • Kontinuerligt stöd genom aktiv medlyssning, coachning och tillgång till personliga nyckeltal.

Kvalitetssäkring av talmanus

Vi utvecklar talmanus baserat på ert varumärke, erbjudande och USPar. Manuset godkänns av er innan produktion startar och utvecklas löpande vid behov. Manuset är ett stöd och ger struktur som säkerställer att den tonalitet och varumärkesupplevelse ni vill förmedla återspeglas i samtalen.

Måltal och uppföljning

  • Personliga nyckeltal för varje agent samt gruppens målsättningar.
  • Veckovis uppföljning med kundansvarig.
  • Löpande dialog med er som uppdragsgivare för att optimera resultat.

Effektivt bokningssystem

Vårt bokningssystem är utformat för att vara flexibelt och anpassningsbart efter era behov. För optimal effektivitet behöver vi tillgång till din kalender så att vi direkt kan boka mötet med dig och kunde.

Återrapportering och uppföljning

Din återkoppling till oss om hur du upplevde mötet vi bokade är viktig för oss. Med den kunskapen kan vi tillsammans utveckla USPar och retorik för att öka framtida konvertering.

  • Veckovisa möten för genomgång av resultat och nyckeltal.
  • Tillgång till digitala rapporter 24/7 som visar produktionsutfall.
  • Möjlighet till daglig kontakt i inledningen av samarbetet.

Prissättningsmodell

Vår prissättning är transparent och baserad på värde. Vi erbjuder olika modeller:

  • Fast pris per bokat möte
  • Timbaserad prissättning
  • Hybridmodeller anpassade efter era behov

Support och tillgänglighet

Komplettera med tjänster inom kundservice som även kan ta hand om inkommande leads till dig:

  • Kundservice tillgänglig 08.00 – 22.00 sju dagar i veckan.
  • Möjlighet till 24/7 support.
  • Snabb respons på supportärenden under kontorstid.

GDPR-Compliance och datasäkerhet

Vi tar GDPR på största allvar. Vi följer ISO 27001 för att skydda känslig information som bland annat omfattar personuppgifter. Detta inkluderar

  • Informationssäkerhetspolicy
  • Organisation av informationssäkerhet
  • Hantering av tillgångar
  • Åtkomstkontroll
  • Kryptering
  • Fysisk och miljörelaterad säkerhet
  • Driftsäkerhet
  • Kommunikationssäkerhet

Våra telefonförsäljare är väl informerade om GDPR och kan hantera frågor från kunder angående:

  • Hur personuppgifter har erhållits
  • Rättsligt stöd för bearbetning av adresser
  • Vem kunden ska kontakta för personuppgiftsutdrag eller borttagning av uppgifter

Prissättningsmodell

Vår prissättning är transparent och baserad på värde. Vi erbjuder olika modeller:

  • Fast pris per bokat möte
  • Timbaserad prissättning
  • Hybridmodeller anpassade efter era behov

Varför välja oss?

  1. Erfarenhet och Expertis: Med 30 års erfarenhet inom service och försäljning har vi den kunskap som krävs för att leverera resultat.
  2. Fokus på Kvalitet: Vi prioriterar kvalitet framför kvantitet, vilket leder till högre konverteringsgrad och mer värdefulla möten.
  3. Anpassningsbar Approach: Vår metodik anpassas efter era specifika behov och mål.
  4. Kontinuerlig Utvärdering: Vi utvärderar och optimerar kontinuerligt våra processer för att säkerställa bästa möjliga resultat.
  5. GDPR-Compliant: Vi säkerställer att all datahantering sker i enlighet med gällande lagar och regler.
  6. Beprövade Metoder: Vi använder beprövade tekniker för framgångsrik mötesbokning, inklusive:
    • Balans mellan förberedelse och spontanitet
    • Strukturerade samtal med flexibla manus
    • Kontinuerlig utvärdering och anpassning av strategier

Mötesbokning är tidskrävande och svårt. För att lyckas måste du vara envis, uthållig, relationsskapande, orädd, och en god lyssnare.
Samtidigt är det en avgörande del i att skapa nya affärer – och det kan vi hjälpa dig med.

Genom att outsourca er leadsgenerering och mötesbokning till oss kan ni fokusera på det ni gör bäst – att sälja och leverera era tjänster. Låt oss hjälpa er att fylla säljtrattens topp med kvalificerade leads och värdefulla möten. Kontakta oss idag för en kostnadsfri konsultation och upptäck hur vi kan hjälpa ert företag att nå nya höjder inom B2B-försäljning.

När fantastisk kundservice blir en överraskning

När fantastisk kundservice blir en överraskning I en värld där man tror att botarna revolutionerar känner sig många kunder osynligare än någonsin. Trots ökade investeringar i digitala lösningar som ska…

Balansen mellan automation och mänsklig kontakt

Balansen mellan automatisering och människa: Den nya konkurrensfördelen i kundservice Nya EU-regler från 1 augusti 2024 kräver handling – men skapar möjligheter Den 1 augusti 2024 trädde EU:s AI-förordning i…

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet

Balansen mellan effektivitet och mänsklig äkthet När artificiell intelligens (AI) allt mer finns i vårt dagliga liv väcks frågor om autenticitet och värdet av mänsklig kontakt. Vi har i många…

Outsourcing av kundtjänst: Att skydda dina data

Att skydda din data vid outsourcing av kundtjänst Outsourcing av kundtjänst är mer än bara en kostnadsbesparande strategi. Business Process Outsourcing (BPO)-leverantörer erbjuder specialistkompetens, toppmodern teknik och tillgång till talanger…

Nyckelaspekter av GDPR för svenska företag

Vad innbär GDPR för svenska företag Som svensk företagsledare är det avgörande att förstå EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om du hanterar data från EU-medborgare. Till skillnad från det lapptäcke av delstatsspecifika…

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice

Att frigöra AI:s fulla potential inom kundservice Artificiell intelligens (AI) förknippas ofta med chatbottar. Många chatbottar når fortfarande inte upp till förväntningarna. De är bristfälligt tränade och kan sakna integration…

Vilka alternativ finns för att skala upp kundtjänst?

Vilka är alternativen när kundtjänst behöver skalas upp? Hur säkerställer man att kundtjänst kan hänga med i företagets tillväxt och samtidigt förbättra den övergripande kundupplevelsen? Hur kan man kostnadseffektivt skala…
samarbete på jobbet

Medarbetarundersökning 2024

Medarbetarundersökning 2024: En framgångsrik balans mellan nuvarande styrkor och framtidens möjligheter Vår årliga medarbetarundersökning, genomförd mellan den 23 april och 12 maj med en svarsfrekvens på 74% och 107 svarande…
keyboard_arrow_up